Gratis Klankschaal E-book! 

Vermijd valkuilen van verkooptrucs!

 Ontdek hoe verkoopverhalen je veel geld kunnen kosten.

Doorzie de zin en onzin van chakra-klankschalen.

Wat je misschien nog niet weet, maar wel zou moeten weten over oude klankschalen.


Hoe je klanten overtuigt

 

Vandaag wil ik je een tip geven. Misschien dat je er niet heel specifiek iets aan hebt in het werken met je klankschalen. Daarentegen heb je er ook iets aan als je niet met klankschalen werkt. Wat deze tip daarom toch de moeite waard maakt. Daarom wilde ik je deze niet onthouden.

 

Soms kom ik wel eens mensen tegen. Ze hebben hun passie. Ze zijn zelfs geweldig goed en vol talent in het werken met klankschalen. Maar het ontbreekt ze aan klanten.

 

Dat vind ik jammer. Verspilling van geweldig talent.

 

De meeste mensen die werken met klankschalen, hebben wel een website over hun praktijk. Uiteraard is het belangrijk om een aantrekkelijk ogende website te hebben. Maar nog belangrijker is het dat er goede tekst op staat. Zonder woorden kun je immers geen informatie overbrengen. Dus geen klanten overtuigen. Maar je klanten met woorden overtuigen, hoe doe je dat?

 

Lang geleden deed ik een schrijversopleiding. Daar heb ik nog steeds profijt van.

De beste manier om een klant te overtuigen, is door hem (of haar) niet te willen overtuigen. Ik zal het je uitleggen, want het klinkt misschien strijdig.

 

Natuurlijk ben je hartstikke goed in het werken met je klankschalen. Maar het zal nooit werken als je rechtstreeks tegen een klant zegt hoe goed je bent.

 

Stel je voor dat ik tegen jou zou zeggen. “Ik ben heel goed in het werken met klankschalen. Ik ben echt heel goed, hoor!” Dat komt waarschijnlijk niet overtuigend op je over. Waarom niet? Omdat het overkomt alsof ik jou ervan probeer te overtuigen dat ik goed ben. En als ik moeite moet doen om jou te overtuigen, dan kom ik dus niet overtuigend over.

 

Natuurlijk zeggen we zelden op directe wijze dat we “heel goed zijn”. Maar wat we wel vaak zeggen is: ik heb die en die opleiding gedaan, ik heb dat diploma gehaald, ik ben daarvoor gecertificeerd en ik werk al 15 jaar met klankschalen. En dat komt helaas op hetzelfde neer. Het komt saai over en werkt meestal niet overtuigend op een potentiële klant. De vraag is zelfs of het jouw klant wel interesseert. Als je iets met passie doet en je bent er goed in, dan zal niemand vragen of je wel voldoende gekwalificeerd bent.

Hoe moet je het dan aanpakken? Laat ik je een vraag stellen: wanneer raak jij het meest ervan overtuigd dat een dienst of product goed is? Is dat als iemand anders tegen jou zegt dat het product goed is? Of is dat wanneer je zelf tot de conclusie komt dat het product of de aangeboden dienst goed is? Je weet zelf het antwoord wel :-)

 

Laat een potentiële klant dus zelf tot de conclusie komen dat jouw aangeboden diensten goed zijn. Het mooie daarvan is, is dat je klant zichzelf ook slimmer zal voelen, omdat hij zelf tot een waardevolle conclusie is gekomen. Jij geeft je klanten daarmee een juist gevoel van eigenwaarde.

 

Dus stel dat je klankschalen verkoopt, dan werkt het niet als je zegt: ik verkoop hele goede klankschalen. Het werkt dan beter als je zegt: Per jaar gaan er honderden tevreden klanten bij mij de deur uit.

Zeg niet: Mijn klankschalen zijn de beste klankschalen die je kunt verkrijgen. Maar zeg liever: Mensen komen vanuit het hele land om klankschalen bij mij te kopen. Uiteraard natuurlijk alleen als het ook echt waar is.

 

Wat je doet, is mensen een omschrijving geven waardoor ze tot een conclusie kunnen komen. Dit leest veel boeiender dan wanneer je dingen benoemt. Prikkel de verbeelding. Nog een voorbeeld. Stel dat ik jou schrijf: ik heb een spannende film gekeken. Dan zegt “spannende film” niet zoveel. Ik benoem het. Niet meer dan dat. Het raakt je niet. Maar stel dat ik het vervolgens zo zou verwoorden: Bloed spatte uiteen op het scherm... Mijn adem stokte... Ik zat te sidderen in mijn stoel. Ik reik je dan als het ware allemaal puzzelstukjes aan waarmee jij tot de conclusie kunt komen dat ik naar een spannende film keek.

 

Gegarandeerd dat als je op deze manier de tekst op je website weet te schrijven dat hij overtuigender en boeiender overkomt. Het is misschien even puzzelen. Maar je brengt daarmee je potentiële klanten zeker dichterbij! Succes ermee!

 

Ook interessant voor je:

1. Klankschaal verzorgen.

2. Ontdek een nieuwe klankschaal.

3. De manuele klankschaalmassage.

 

Terug naar alle artikelen

 

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.